Instagram er et søsterselskab til Facebook. Det er et billedbåret socialt medie, der tillader brugeren at dele sine billeder lynhurtigt fra mobiltelefonen.
Instagram benyttes meget af det yngre publikum (18-29-årige), men er på det seneste også i stigning blandt ældre.
Der uploades mere end 58 billeder i sekundet.
Hvorfor?
Instagram er et godt redskab, hvis I vil kommunikere med jeres medlemmer visuelt. I kan have personer i jeres målgruppe, som er nemmere at få i tale, hvis I taler deres visuelle sprog. F.eks. ved at tage billeder af et emne, som har relevans for jeres forening, eller et emne, som er aktuelt i samfundsdebatten.
Hvordan?
Start med at oprette en Instagram-konto til jeres forening. Det er ganske let og kan gøres via deres hjemmeside: www.instagram.dk. Ved brugen af jeres nye konto er det vigtigt, at I tager billeder, som repræsenterer jeres forening.
Hashtag “#” - også kaldet “havelåge”
Et “hashtag” er et ord for symbolet “#”.
Når I deler jeres billeder, kan I tilføje et eller flere “hashtags” i billedteksten, hvilket gør det lettere for brugere at finde jeres billeder på Instagram. Har I f.eks. lige udgivet et nyt medlemsblad, kan I lægge et billede på Instagram af det med hashtagget #MEDLEMSBLADNAVN (indsæt navnet på jeres medlemsblad efter #).
I kan også bruge “hashtags” i en markedsføringssammenhæng, hvor I også husker at tilføje jeres foreningsnavn med et hashtag #FORENINGENSNAVN.
Pris
Gratis